A Comparative Research Project On Rural Public Service And Local Level Civil Service Reform
|Project At Glance
Country | Indonesia |
---|---|
Region | West Sumatra, Yogyakarta, South Sulawesi |
Name of Client | Ford Foundation |
Address | S. Widojo Center Lt.11 Jl. Jenderal Sudirman 71, Jakarta 12190 |
Duration of Assignment | 23 bulan |
Start Date | Agustus 1999 |
Completion Date | Juli 2001 |
Prinsipal Investigator | Prof. Dr. Agus Dwiyanto |
Principal Investigator (Not on the list) | |
Research Team | Partini, Dr., Dra. Wini Tamtiari, M.Si. |
Research Team (not on the list) | |
Profiles of Professional Staff Provided by The Center | Public Administration Specialist |
Latest Research
Program Pengembangan Jejaring Riset Internasional Menuju Pencapaian SDGs (Sustainable Develoment Goals) Melalui Percepatan Pendirian Joint Academy, Twin Center dan/atau UNESCO Chair Tahun 2021
Kegiatan ini bertujuan untuk (1) Memperkuat kegiatan penelitian lintas disiplin…
14 Januari 2022 - 13:18:20Penyusunan Buku: 51 Tahun BKKBN bermitra Internasional
PSKK UGM bekerja sama dengan BKKBN Pusat dalam menyusun buku…
14 Januari 2022 - 13:14:36Kajian Sustainable Development Goals (SDGs) Kota Bontang 2021
Tujuan Penelitian ini adalah untuk menilai kinerja Kota Bontang dalam…
14 Januari 2022 - 13:14:34Survei Indeks Kepuasan Pelanggan Eksternal Tahun 2021
Penelitian ini bertujuan untuk: (a) memberikan gambaran atau deskripsi kondisi…
14 Januari 2022 - 13:12:22Survei Persepsi Masyarakat terhadap Kinerja Pemerintah Kota Yogyakarta
Survei persepsi masyarakat terhadap kinerja pemerintahan Kota Yogyakarta ini bertujuan…
14 Januari 2022 - 11:58:12Women’s Role in Family Survival amidst the COVID-19 Pandemic
Penelitian ini memiliki tiga tujuan utama yaitu: (a) memahami masalah…
14 Januari 2022 - 11:54:54Survei Indeks Kepuasan Pelanggan Eksternal 2020
Survei Indeks Kepuasan Pelanggan ini bertujuan untuk memberikan gambaran kondisi…
14 Januari 2022 - 11:45:09This is a survey on service delivery covering various types of public services (land certificate, civil record and IMB) in the selected provinces. This survey involved both service providers and users as respondents so that it will contain comprehensive information to establish the state of bureaucratic performance and how political changes have affected the performance of service delivery. The survey contained detailed information on various variables on measuring service performance such as accountability, responsiveness, service orientation and various measures of efficiency. The result of this study will be used to develop several bureaucratic reformation agenda in local level.